Författare Ämne: Ekbacken HVB hem i Alvesta  (läst 3899 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad E.D

• Medlem
  • *
  • Antal inlägg: 1
    • Visa profil
Ekbacken HVB hem i Alvesta
« skrivet: februari 17, 2006, 04:46:39 PM »
Ekbacken i Alvesta finns fortfarande kvar många barn har varit där på senare år. Det ägs av företaget VoB Kronoberg, numera VoB Syd AB, de har en mängd barn och ungdomshem i Kronobergs län. Vill ha kontakt med framförallt föräldrar som haft barn på detta ställe.  Ekbacken anlitar Växjö psykologbyrå och då framförallt psykologen Inga-Brita Östensson, vill även ha kontakt med föräldrar som haft barn hos denna psykolog. Själv har jag en hel del information om detta barnhem med bland annat vittnesmål från 5 barn som varit där på senare tid och önskar ytterligare barn som kan berätta om sin tid där och vad de fick uppleva. Eftersom jag planerar att skriva en bok gällande barnhem och tvångsomhändertagna barn och kommer då särskilt att skriva om bland annat Ekbacken. Självfallet så kommer inga namn att nämnas i boken förutom de offenliga personer som är inblandade i denna typ av ärenden som t.ex. Ansvariga barnhemsägare, socialnämndsansvariga osv.

Utloggad Susanne Nyström - administratör

• Administrator
  • Sr. Member
  • Antal inlägg: 286
    • Visa profil
Hej
« Svar #1 skrivet: februari 17, 2006, 10:33:13 PM »
Välkommen till forumet och tack för informationen. Har lagt in Alvesta och sen Ekbacken som forum. Var det inte Ekbacken de tog upp i Insider i fjol någongång?

Mvh Susanne
~Det är i motvind och inte i medvind som en drake stiger~

Utloggad Lagojo

• Medlem
  • *
  • Antal inlägg: 5
    • Visa profil
Märkligt!
« Svar #2 skrivet: februari 18, 2006, 08:51:57 AM »
Märkligt att Du "E.D" finns här annonymt. Med tanke på Dina uppgivna syften, har Du väl knappast någon anledning att dölja vem Du är.
Du må ursäkta, men det här känns inte seriöst.

Utloggad tjejen83

• Medlem
  • *
    • Visa profil
SV: Ekbacken HVB hem i Alvesta
« Svar #3 skrivet: maj 21, 2008, 01:27:48 AM »
Är du fortfarande intresserad av fakta så vet jag mycket om ekbacken i alvesta... Bodde där med min nyfödda dotter och hade henne som psykolog... till en 3 månaders baby.. hm.. sjuka.. hör av dig om du vill veta mer...

Utloggad angelwings1990

• Medlem
  • *
    • Visa profil
SV: Hej
« Svar #4 skrivet: april 02, 2017, 09:27:32 PM »
Välkommen till forumet och tack för informationen. Har lagt in Alvesta och sen Ekbacken som forum. Var det inte Ekbacken de tog upp i Insider i fjol någongång?

Mvh Susanne

vett det är gammalt men vet var jag kan hitta den videon?

bodde själv i ekbacken i alvesta där personal låste in mig på toa och gjorde polis grepp och flera bran som utnyttjade mig sexuellt fick sen flytta till ett familjhem i öjaby där det var ännu värre
en ryggmärgsskada och felaktig stämplad med autismen behöver jag uppgörelse
vilket jag aldrig verkar få allt som varit fel skylldes på mig
tack

Utloggad Susanne Nyström - administratör

• Administrator
  • Sr. Member
  • Antal inlägg: 286
    • Visa profil
SV: Ekbacken HVB hem i Alvesta
« Svar #5 skrivet: april 05, 2017, 09:24:44 AM »
Hej.

Nej videon finns inte kvar efter så lång tid.
Googlade och hittade en artikel.
http://www.expressen.se/nyheter/chockbilderna-efter-isoleringen/

Med vänlig hälsning
Susanne
~Det är i motvind och inte i medvind som en drake stiger~